DOI | Trouver le DOI : https://doi.org/10.1016/j.msea.2021.141543 |
---|
Auteur | Rechercher : Wu, X. J.1Identifiant ORCID : https://orcid.org/0000-0002-0250-112X |
---|
Affiliation | - Conseil national de recherches du Canada. Aérospatiale
|
---|
Format | Texte, Article |
---|
Résumé | The creep rate and life behaviors of different batches of Alloy 800 as reported in the reference paper are re-analyzed with the Deformation Mechanism based True Stress (DMTS) creep model. The delineation of deformation mechanisms leads to the conclusion that the Ti + Al content mostly affects intragranular dislocation glide (IDG). While IDG is responsible for necking instability, grain boundary sliding (GBS) leads to intergranular fracture naturally. This analysis clears the ambiguity in representing the creep rate by a single Norton law. |
---|
Date de publication | 2021-06-09 |
---|
Maison d’édition | Elsevier |
---|
Dans | |
---|
Langue | anglais |
---|
Publications évaluées par des pairs | Oui |
---|
Identificateur | S0921509321008121 |
---|
Exporter la notice | Exporter en format RIS |
---|
Signaler une correction | Signaler une correction (s'ouvre dans un nouvel onglet) |
---|
Identificateur de l’enregistrement | 0b3a1ff6-cdd6-4d31-9747-ecf76ab855b3 |
---|
Enregistrement créé | 2023-01-05 |
---|
Enregistrement modifié | 2023-01-05 |
---|