Two methodologies for optical analysis of contaminated engine lubricants

Par Conseil national de recherches du Canada

DOITrouver le DOI : https://doi.org/10.1088/0957-0233/23/1/015202
AuteurRechercher : ; Rechercher : 1; Rechercher :
Affiliation
  1. Conseil national de recherches du Canada. Automobile
FormatTexte, Article
SujetAutomotive engine; Coherence function; Combustion engines; condition; Contaminant concentrations; Cross-correlation function; Distortion effects; Engine condition monitoring; Engine lubricants; Gray scale intensities; Indirect measurements; Measured parameters; Mechanical components; Monitoring and control; Nonuniformity; On-line measurement; Optical analysis; Optical image; Optical medium; Qualitative analysis; Relative intensity; Shape based; Statistical characteristics; Wear particles; Condition monitoring; Contamination; Coolants; Engines; Environmental impact; Geometrical optics; Impurities; Lubricants; Measurements; Mechanical properties; Monitoring; Optical correlation; Optical properties; Periodic structures; Sensors; Statistical methods; Quality control
Résumé
Date de publication
Dans
Langueanglais
Publications évaluées par des pairsOui
Numéro NPARC21269273
Exporter la noticeExporter en format RIS
Signaler une correctionSignaler une correction (s'ouvre dans un nouvel onglet)
Identificateur de l’enregistrement2bfa8f1a-1014-4d26-8af5-7f0318b62b8f
Enregistrement créé2013-12-12
Enregistrement modifié2020-04-21
Date de modification :