In-flight icing of UAVs - The influence of reynolds number on the ice accretion process

Par Conseil national de recherches du Canada

DOITrouver le DOI : https://doi.org/10.4271/2011-01-2572
AuteurRechercher : 1; Rechercher : 1
Affiliation
  1. Conseil national de recherches du Canada
FormatTexte, Article
ConférenceSAE 2011 AeroTech Congress and Exhibition, AEROTECH 2011, 18 October 2011 through 21 October 2011, Toulouse
Sujetair flow fields; aircraft configurations; airfoil surfaces; analytical analysis; CFD solver; cold regions; cold season; collection efficiency; cruising speed; drop size; High Reynolds number; ice accretion; icing conditions; inflight icing; liquid water content; mass and energy balance; reconnaissance mission; Stanton numbers; static air; UAV missions; airfoils; atmospheric pressure; exhibitions; Reynolds number; ice
Résumé
Date de publication
Dans
Langueanglais
Publications évaluées par des pairsOui
Numéro NPARC21271747
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Identificateur de l’enregistrement3247155e-efb0-4858-be57-ae4448f9d56a
Enregistrement créé2014-03-24
Enregistrement modifié2020-04-21
Date de modification :