Télécharger | - Voir la version finale : Report C: elearning literature review (PDF, 2 Mo)
|
---|
DOI | Trouver le DOI : https://doi.org/10.4224/23002665 |
---|
Auteur | Rechercher : Downes, Dann1; Rechercher : Wallace, Peter; Rechercher : Fournier, Hélène2; Rechercher : Pegoui, Chaouki |
---|
Affiliation du nom | - Conseil national de recherches du Canada
- Conseil national de recherches du Canada. Institut de technologie de l'information du CNRC
|
---|
Format | Texte, Rapport technique |
---|
Édition | version 2.2 |
---|
Description physique | 60 p. |
---|
Résumé | The purpose of this literature review is to identify the main characteristics of a learner centric approach to the development of e-learning tools. There are few references to learner-centered approaches to distance education (describing the shift from educators disseminating knowledge in a class room to the asynchronous self-directed character of online courses) and in the design literature concerned with user-centered design of information systems. Indeed, the learner-centric concept is yet to be coherently articulated. |
---|
Date de publication | 2004-12-03 |
---|
Maison d’édition | National Research Council of Canada. Institute for Information Technology |
---|
Langue | anglais |
---|
Publications évaluées par des pairs | Non |
---|
Numéro NPARC | 23002665 |
---|
Exporter la notice | Exporter en format RIS |
---|
Signaler une correction | Signaler une correction (s'ouvre dans un nouvel onglet) |
---|
Identificateur de l’enregistrement | 59644e79-6b8c-48c0-9365-259caedbbe45 |
---|
Enregistrement créé | 2017-12-19 |
---|
Enregistrement modifié | 2022-10-13 |
---|