Aircraft performance degradation - The effects of inflight icing upon lift, drag and propulsive efficiency

Par Conseil national de recherches du Canada

DOITrouver le DOI : https://doi.org/10.4271/2011-38-0073
AuteurRechercher : 1
Affiliation
  1. Conseil national de recherches du Canada
FormatTexte, Article
ConférenceSAE 2011 International Conference on Aircraft and Engine Icing and Ground Deicing, 13 June 2011 through 17 June 2011, Chicago, IL
SujetAerodynamic characterization; Air temperature; Aircraft performance; Atmospheric conditions; Cloud physics; Drag effects; Droplet diameters; Droplet size distributions; Environmental conditions; Environmental regimes; Flight research; High-lift devices; Ice-protection systems; Inflight icing; Parametric effects; Propeller blades; Propulsive efficiencies; Small droplets; Spectral parameters; Spectral widths; Supercooled droplets; Volumetric diameters; Airframes; Atmospheric temperature; Degradation; Drag; Infrared devices; Lift; Precipitation (meteorology); Research; Research aircraft; Structural frames; Supercooling; Transport aircraft; Drops
Résumé
Date de publication
Dans
Langueanglais
Publications évaluées par des pairsOui
Numéro NPARC21271607
Exporter la noticeExporter en format RIS
Signaler une correctionSignaler une correction (s'ouvre dans un nouvel onglet)
Identificateur de l’enregistrementafbe0f9c-ff90-4f0d-8194-f6480aac888a
Enregistrement créé2014-03-24
Enregistrement modifié2020-04-21
Date de modification :