DOI | Trouver le DOI : https://doi.org/10.1007/978-3-030-62048-6_4 |
---|
Auteur | Rechercher : Hartmann, R.; Rechercher : Balan, A.; Rechercher : Bassi, F.; Rechercher : Boussuge, J.-F.; Rechercher : De Brauer, A.; Rechercher : Cagnone, J.-S.1; Rechercher : Colombo, A.; Rechercher : Couaillier, V.; Rechercher : Coulaud, O.; Rechercher : Crivellini, A.; Rechercher : Franciolini, M.; Rechercher : Ghidoni, A.; Rechercher : Hillewaert, K.; Rechercher : De La Llave Plata, M.; Rechercher : Manzinali, G.; Rechercher : Naddei, F.; Rechercher : Noventa, G.; Rechercher : Puigt, G.; Rechercher : Vermeire, B. C.; Rechercher : Vincent, P. E. |
---|
Affiliation | - Conseil national de recherches du Canada. Automobile et les transports de surface
|
---|
Format | Texte, Chapitre de livre |
---|
Résumé | This chapter describes space adaptive approaches developed by six TILDA partners for the application in scale-resolving simulations. They are designed to provide sufficient spatial resolution in regions where required and to allow a lower resolution elsewhere for efficiency reasons. Adaptation techniques considered include mesh (h-refinement), order refinement of the spatial discretization (p-refinement) or a combination of both (hp-refinement). Furthermore, near-wall local mesh refinement, refinement using feature-based indicators and indicators obtained from the Variational Multiscale Method are considered. |
---|
Date de publication | 2021 |
---|
Maison d’édition | Springer |
---|
Dans | |
---|
Série | |
---|
Langue | anglais |
---|
Publications évaluées par des pairs | Oui |
---|
Exporter la notice | Exporter en format RIS |
---|
Signaler une correction | Signaler une correction (s'ouvre dans un nouvel onglet) |
---|
Identificateur de l’enregistrement | 0efeb67d-546e-4e27-84c9-520a5c15be29 |
---|
Enregistrement créé | 2023-05-02 |
---|
Enregistrement modifié | 2023-05-02 |
---|