DOI | Trouver le DOI : https://doi.org/10.1243/09544097JRRT225 |
---|
Auteur | Rechercher : Liu, Yan1; Rechercher : Magel, Eric1 |
---|
Affiliation | - Conseil national de recherches du Canada. Centre de technologie des transports de surface du CNRC
|
---|
Format | Texte, Article |
---|
Résumé | The track geometry interaction map (TGIM) is proposed as an effective way to evaluate the impact of multiple track geometry parameters on rail safety. Multi-body dynamics software has been used to simulate vehicle performance over tracks containing a large number of randomly generated lateral and vertical track geometry combinations. A TGIM-based safety threshold is generated that appears to offer both economic and safety advantages over the current Federal Railroad Administration track safety standards. |
---|
Date de publication | 2009-03-01 |
---|
Dans | |
---|
Autre format | |
---|
Langue | anglais |
---|
Publications évaluées par des pairs | Oui |
---|
Numéro NPARC | 23000304 |
---|
Exporter la notice | Exporter en format RIS |
---|
Signaler une correction | Signaler une correction (s'ouvre dans un nouvel onglet) |
---|
Identificateur de l’enregistrement | c83f992c-ce95-401c-a192-65e74f02e7e9 |
---|
Enregistrement créé | 2016-07-06 |
---|
Enregistrement modifié | 2020-04-16 |
---|